Strona główna » Artykuły

Artykuły

Czas na Śmierdziela

20-10-2023Wyświetleń: 417
altWreszcie doczekałem się pierwszych przymrozków, spadających liści i pustek nad wodami. Całe jezioro jest tylko dla mnie i moich grubych cyprinusów. Jeszcze tylko wystarczy otworzyć paczkę śmierdzących kulasów abym poczuł prawdziwy zew jesiennej natury. Ten smrodek to zapach wiszących w powietrzu brań, które powinny pojawić się zaraz po zmroku.

Czas grubych łowów

29-08-2023Wyświetleń: 517
altW całym sezonie są takie dwa moje ulubione miesiące, którym poświęcam najwięcej uwagi. Jednym z nich jest maj a więc czas wiosennych grubych karpi, zielonych liści oraz wspaniałych śpiewów ptaków. Jednak to wrzesień jest moim faworytem bo jest to najbardziej stabilny czas na dobre żerowanie karpi.

Zig Rigowy Olbrzym

08-08-2023Wyświetleń: 368
altKażdy wyjazd na ryby jest wielką niewiadomą, w takcie przygotowań do wyjazdu zakładamy sobie pewien plan działania, który warunki jakie zastajemy nad wodą oraz same ryby zazwyczaj mocno weryfikują. Podczas wypraw wędkarskich zawsze staram się czas spędzony nad wodą wykorzystać w maksymalny sposób, kombinowanie i praca nad wodą nie zawsze przynosi rezultat, jednak często okazuje się że nawet przy mniej sprzyjających warunkach udaje się skusić jakąś rybę do brania.

Upalne Lato nad Odrą

11-01-2023Wyświetleń: 670
altW upalne gorące dni gdy żar leje się z nieba i  karpie nie chcą pobierać naszego pokarmu, to czas by poszukać nowego głębokiego łowiska, spróbować innych metod łowienia, uciec od wszelkich książkowych norm by zasmakować nowych a zarazem starych odkryć w wędkarstwie karpiowym. Aby chęć złowienia ryby nie zakończyła się tylko chęciami ale pełnym odważnym sukcesem.

Wiosenne Tropienie

03-04-2022Wyświetleń: 842

altW zasadzie co roku sytuacja się powtarza. Z utęsknieniem czekam na tę najpiękniejszą porę roku jakim jest wiosna. Choć wytrzymać w domu nie mogę i zwykle wyruszam dużo wcześniej, kiedy nad wodami jest jeszcze bardzo zimno a czasem i mroźno. Jednak w głębi duszy czekam na prawdziwą wiosnę kiedy o świcie budzą mnie śpiewy ptaszków. Wtedy już wiem, że nadszedł czas na wytropienie karpi.

Karpie z talerza

05-12-2020Wyświetleń: 1479

alt

Ten sezon mnie nie rozpieszcza choć kilka pięknych chwil przeżyłem nad wodą. To rok prawdziwego polowania nad trudnymi wodami. Siedząc w zaroślach rozmyślam nad kolejną nową strategią odpowiedniego nęcenia, które ma przynieść konkretny cel. Karpiom trzeba po prostu podać zanętę jak na talerzu.

Karpiowanie w nieznanym

02-12-2020Wyświetleń: 1478
altOd wielu lat staram się łowić karpie w różnego rodzaju wodach. Łowiłem w dużych zaporówkach, rzekach, wyrobiskach i jeziorach, głównie należących do PZW. Wiele razy próbowałem swoich sił na różnego rodzaju wodach komercyjnych. Jednak największą adrenalinę dają mi zapomniane wody z niewielką populacją karpi w otoczce dzikiej natury.

Pod zwalonymi drzewami

12-10-2020Wyświetleń: 1458

altPodczas mojej ostatniej wyprawy karpiowej nie do końca wiedziałem w jakich warunkach będę łowił. Wiedziałem, że będzie to średniej odległość wywózka na 150-200 metrów. Kiedy zajechałem nad jezioro od razu zobaczyłem masę powalonych drzew. Wiedziałem, że nie będzie łatwych holi ale za to miejscówki będzie łatwiej namierzyć.

Zig Rigowe szaleństwo

06-08-2020Wyświetleń: 2091
Wyjazd na jezioro Daltobre w Pobiedziskach zaplanowaliśmy z Pawłem już w styczniu. Po nie udanych kilku wiosennych wypadach mocno liczyłem, że w końcu coś się zmieni i uda się nam pięknie połowić. Stanowisko 36 jak i czerwcowy termin zdawały się temu sprzyjać. Opracowaliśmy telefonicznie wstępną taktykę, postanowiliśmy zabrać dość dużą ilość zanęty i podczas wywózki każdego zestawu cyklicznie dosypywać po jednej pełnej łódce aby w końcu ściągnąć większe ryby w łowisko.

Wytropić Karpia

15-07-2020Wyświetleń: 1776
altGanianie za karpiami, co chwilę zmieniając stanowisko i miejsce połowu to z pewnością nie jest moja ulubiona taktyka. Uwielbiam siedzieć i obserwować wodę i czekać na tego jedynego, który, gdzieś tam się czai na moja przynętę. Trendy jednak ciągle się zmieniają i musiałem spróbować innego sposobu łowienia. Zauważyłem także, że w ostatnim roku aktywne łowienie karpi czasem było znacznie efektywniejsze niż długie oczekiwanie aż wejdą w łowisko. Zacząłem więc stosować taktykę tropienia karpi.

Majówkowy dylemat

28-04-2020Wyświetleń: 1408

Jaltak co roku w kwietniu zadaję sobie pytanie, czy jechać w pierwszomajowy weekend na karpie czy też nie. Mam bowiem bardzo mieszane uczucia co do tego weekendu. Z jednej strony chciało by się posiedzieć i odpocząć a z drugiej czy tego czasu nie poświęcić rodzinie.

Wiosenne Smakołyki

30-03-2020Wyświetleń: 2051
altTuż przed wiosną każdy karpiarz jak i karp czuje swojego rodzaju pobudzenie. Takie pierwsze uderzenie świadomości, że to już za chwilkę za dni parę zacznie się sezon karpiowych zasiadek. Zaczynamy więc przeglądać strony internetowe i szukamy najlepszych przynęt i zanęt, które mogą przynieść nam sukces. Od razu w głowie układamy sobie plan działania nad wodą aby pasował do danego rodzaju przynęty i zanęty.

Wakacyjne Karpiowanie

23-07-2019Wyświetleń: 1673
altJak można spędzić wspaniały urlop wraz z najbliższymi, pogodzić miły wypoczynek nad brzegiem czystego jeziora w pięknym lesie z odrobiną karpiowania. Kąpiel w jeziorze, gry, zabawy, wieczorne ognisko. Piękne poranki na łonie natury, kawka o wschodzie słońca i śniadanko na trawie przy śpiewie ptaków. A co najważniejsze możliwość spotkania jeziorowych karpi, które choć kapryśne i dzikie można jednak przechytrzyć.

Jesienne Ostatki nad żwirownią

19-11-2018Wyświetleń: 1810

altPierwszy raz nad brzeg tej żwirowni zawitałem ponad dwa lata temu, mimo że słyszałem o niej już wcześniej, i było to wędkowanie w miesiącach cieplejszych. Poznając potencjał tej wody który z roku na rok wzrastał gdyż dobrze gospodarowania woda i właściwie zarządzana może dać dobre wyniki wędkarskie. Tak właśnie jest na tej żwirowni, właściciel wody mimo wielu trudności jakie spotyka - stawia im czoło. Gospodaruje wodą od kilkunastu lat skutecznie wprowadzając zasadę ZŁÓW I WYPUŚĆ  dla wszystkich gatunków ryb jakie zamieszkują żwirownie.

Wyzwanie nad Salagou

05-11-2018Wyświetleń: 1364
altWszystko zaczęło się w zasadzie pół roku wcześniej, kiedy zaczęliśmy planować zagraniczny wypad. Tak jak kiedyś marzyłem o tym aby pojechać i łowić karpie nad słynnym jeziorem Cassien tak teraz chciałem spełniać swoje marzenia nad słynnym jeziorem Lac Du Salagou. Co prawda byłem nad Cassien i mam tam niewyrównane rachunki jednak zakaz połowów nocnych przesądził o wyborze zbiornika i padło oczywiście na Salagou

Złota Łuska z Carp Gravity

29-05-2018Wyświetleń: 1435
altPo kilku latach przerwy Zawody "Puchar Złotej Łuski z Carp Gravity" powróciły tym razem nad piękne pełne okazów Jezioro Dobro Klasztorne w Pobiedziskach. W środę 16 maja 33 uczestników pojawiło się nad brzegiem urokliwej wody, rozpoczynając czterodniową rywalizacje. Kluczowe okazuje się jak zwykle na zawodach karpiowych losowanie, dlatego ta część zawodów przysparza uczestnikom największych emocji, tak było i tym razem.

Quatro z Gosławic

25-10-2017Wyświetleń: 1580
altWraz ze zbliżającą się wielkimi krokami jesienią, nadeszła w końcu moja tygodniowa zasiadka nad łowiskiem Gosławice. Jesienna, deszczowa i chłodna pogoda towarzyszyła nam już od ponad tygodnia, co napawało mnie optymizmem przed planowanym wyjazdem. Wraz z moim kolegą Bartkiem nad wodę dojeżdżamy w niedzielę przed południem. Właśnie skończyły się zawody karpiowe Big Carp Time, na których nie złowiono dużej ilości ryb. Ewidentnie ryby nie żerowały, w dodatku duża ilość kulek i zanęt wrzucona w trakcie zawodów nie napawała entuzjazmem. Jednak mając ze sobą sprawdzonego Arctic Krilla oraz rewelacyjną jak dla mnie nowość BLOODWORM/CAVIAR byłem pewny, że o kiju do domu nie wrócę…

Jeziorowe Upały

07-08-2017Wyświetleń: 1831
altTo była naprawdę wspaniała zasiadka w doborowym towarzystwie. Z Januszem na czele oraz z Adamem z dojazdami ze swoją rodziną. Mimo ekstremalnych upałów i potężnych burz jakie demolowały niektóre rejony udało się wypracować kilka wspaniałych karpi. Już po przyjeździe było bardzo gorąco i przy rozkładaniu całego majdanu mieliśmy wszystkiego dosyć. Nowe jezioro polodowcowe na jakim łowiliśmy na szczęście ma czystą wodę i można było się schłodzić. Przy okazji poszukać pod wodą nowych ciekawych żerowisk.

Wyzwanie Etang 5

28-07-2017Wyświetleń: 1536
altPisząc ten tekst siedzę właśnie nad wodą, minęły co prawda tylko dwa dni od powrotu z naszej francuskiej wyprawy jednak nie mogłem się powstrzymać i musiałem znowu wyskoczyć na ryby.  Etang 5 rozległe jezioro położone nieco ponad 60 km od Paryża od kilku dobrych już lat stało się celem wypraw wędkarzy z całego świata. Ogrom dużych ryb znajdujących się w zbiorniku przyciąga ludzi jak magnes powodując ogromną presje, co sprawia że o rybę naprawdę nie jest tam łatwo.

Wiosną w Polodowcowych Jeziorach

22-05-2017Wyświetleń: 1381
altTo była dla mnie naprawdę wspaniała zasiadka z wspaniałymi ludźmi. Piękna dzika przyroda w otoczce karpiowania to jest to co lubię najbardziej. Do tego praktycznie całe jezioro nasze bo nad jego brzegami nie widać było wielu wędkarzy. Cudowny szum drzew i ptaków śpiew a w tym ciekawe spotkane gatunki jak Wilga czy nasz Polski Orzeł Bielik.

Ekstremalne zawody

10-05-2017Wyświetleń: 1574
altWyjazd ten zaplanowaliśmy z Piotrem wstępnie już w październiku podczas teamowego spotkania. Zima minęła bardzo szybko i w końcu nastał kwiecień a data wyjazdu zbliżała się nieubłaganie. Wiedzieliśmy jedno że trzeba być gotowym na wszystko przygotowania trwały długo ale w końcu nadszedł  ten dzień .

Sekrety Wild Krilla

31-01-2017Wyświetleń: 4934
altWild Krill to kompozycja dwóch zapachów, a konkretnie połączenie Arctic Krilla z dziką truskawką. Jak się okazało kulki 4D o tym smaku zrobiły prawdziwą masakrę nad wodami. Udało się idealnie skomponować produkt na najwyższym poziomie, który został intensywnie przetestowany przez same karpie. Karpiarze nie mieli tu specjalnie wiele do roboty bo musieli tylko zakładać Wild Krilla na włos i zarzucać wędki w odpowiednie miejsce. Ale zacznijmy od początku.

Opinie Wild Krilla

28-12-2016Wyświetleń: 3730
altNowy smak Wild Krill przeszedł roczny intensywny test. Smak ten zaskoczył wszystkich, którzy mieli okazję na niego łowić w sezonie 2016. Okazał się wyjątkowo łowny we wszelkiego rodzaju łowiskach. Stworzone produkty o tej linii smakowej z pewnością zaskoczą w nowym roku nie jednego karpia jak i karpiarza. W nowym roku napiszemy znacznie więcej o całej serii i linii Wild Krilla. Tymczasem zapraszam do zapoznania się z niektórymi opiniami o Wild Krillu.

Listopadowy Strzał

15-11-2016Wyświetleń: 1935

altTegoroczny sezon dla mnie był praktycznie stracony ze względu na kontuzję kręgosłupa ,której w głównej mierze nabawiłem się podczas naszego niby lekkiego hobby. Każdy kto się wielokrotnie przeprawiał z gratami pontonem to wie o czym mówię, istna orka, setki kilogramów nie ułatwia nam przygotowań do zasiadek karpiowych na których później poza łączeniu się z naturą i podziwianiem przyrody to  za wiele ruchu nie mamy.

W Karpiowej Głuszy

27-08-2016Wyświetleń: 3337
altWszystko jak zwykle zaczyna się podczas rozmów na zasiadkach lub przed komputerem kiedy szukam ciekawychch wód. Tym razem dogadałem się z Januszem i zbierałem dane konkretnego zbiornika. Jak to zwykle bywa na takich wodach łowi bardzo mało karpiarzy bo nie są to wody łatwe. Mowa tu o zbiornikach polodowcowych.

Gosławicka Przygoda

25-08-2016Wyświetleń: 1734
altGosławice… Chyba większości z nas kojarzą się one z wielkimi karpiami, których populacja w tym zbiorniku jest naprawdę imponująca. Woda technicznie trudna, z uwagi na rosnące tam połacie zielska, które skutecznie utrudniają hole naszych milusińskich. Pomimo wszystko do tej wody podchodziłem, z pewnym dystansem.

Deszczowa Wyprawa

07-06-2016Wyświetleń: 2010
altPo narodzinach mojego syna moje życie zmieniło się o 360 stopni. Czas jaki mogłem poświęcić na moje hobby, niesamowicie się skurczył. Dlatego w zeszłym roku postanowiłem sobie, że od nowego sezonu z dużym wyprzedzeniem, zaplanuje już sobie chociaż kilka dwu, trzy dniowych zasiadek, na które będę wiedział, że na 100% pojadę.

Lovely Times

09-05-2016Wyświetleń: 2224
 alt "Och, gdyby tak wszyscy ludzie mogli przeżyć taki jeden dzień. Gdy wolność wszystkich ludzi zbudzi I powie: "Idźcie tańczyć, to nie sen" Te piękne słowa wypowiedziane przez wielkiego człowieka trzymają mnie w zadumie po takich wspaniałych chwilach, które udało mi się przeżyć w okresie wiosennym tego roku.

Burzowa Zasiadka - Paweł Szewc

12-08-2010Wyświetleń: 8466
altNa początku sierpnia wraz z grupą przyjaciół wybraliśmy się na zasiadkę karpiową, nad niewielką żwirownię. Celem nie było typowe nastawienie się na połów karpi a raczej bardziej luzacko i wakacyjnie. Chcieliśmy po prostu odpocząć od codziennego życia w ciszy i spokoju nad wodą. Oczywiście cały ekwipunek karpiowy zabraliśmy ze sobą w nadziei, że w tej ciszy, choć od czasu do czasu usłyszymy wspaniały dźwięk sygnalizatorów.
Przejdź do strony głównej

GALERIA TOMEK SŁOWIŃSKI
GALERIA ADAM GÓREŃCZYK
GALERIA JAKUB PELLOWSKI
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu