Strona główna » Artykuły » Zimowe Początki

Zimowe Początki

Data dodania: 19-04-2015

Jest połowa marca za oknem coraz wiecej słońca a w Internecie pojawiają się informacje że sezon zaczął się na dobre. Chęć wyjazdu nakręca coraz większa tęsknota za woda, rybami i wszystkim co w naszej pasji jest tak wyjątkowe. Myślę sobie nie ma co się zastanawiać, szybki telefon do kolegi, który rok temu dołączył do grona karpiowych świrów i jak ja również nie mógł doczekać się rozpoczęcia sezonu. Ustalamy termin zasiadki na po świętach jak się później okazało był to strzał w dziesiątkę. Wcześniej przygotowane nowe produkty takie jak Pva Crushed mix czekały zapakowane w torbie na pierwszy wyjazd tegorocznego sezonu. Świeżo ukulane karpiowe ciasteczka o smaku Arktic krilla również były gotowe do łowienia.

Dwa tygodnie minęły bardzo szybko i w poniedziałek Wielkanocny o godzine 12 meldujemy się nad jednym z naszych ulubionych pomorskich jezior. Rozpakowywanie, rozkładanie i wywożenie zajęło nam czas do samego wieczora. Obraliśmy strategię punktowego nęcenia około 2 garście kulek i peletu oraz mała łyżka konopi na zestaw. Kolega postanowił nęcić i łowić jednym zestawem na blondi a druim i trzecim na kryla z muszla glm. Na mojch zestawach założyłem sprawdzonego już Arctic krilla oraz muszlę Glm podpięta pop-upem Secret forest. Postanowiliśmy obstawić miejscówki od głębokości 3,5 m do 1 m .

Po uporaniu si
ę ze wszystkim usiedliśmy w namiocie i przy małym drinku pomimo mrozu jaki przyszedł po zachodzie słońca nikt nie zamierzał iść spać. Rozmowę przerwało nam pierwsze branie na jednej z moich wędek i po szybkim holu na macie zameldował się pierwszy w sezonie nie duży karpik . Podczas zakładania kulek i przygotowywania się do wywózki zagrała wędka Oskara, niestety karp zmusił nas do wypłynięcia i po dość długim holu podebrałem pięknego 16,5 kg lustrzenia. Nowa życiówka sprawił Oskara nam wiele radości, pomyślałem to dopiero początek zasiadki a już mamy piękna rybę na macie.

Do rana i przez cały następny dzień nic się nie działo jednak wiedziałem że następna noc ma być cieplejsza i miałem przeczucie że ta następna będzie o wiele lepsza. I nie myliłem się zaraz jak tylko zaszło słońce zaczęły się brania na początku 7kg potem 12 kg myślę nie jest źle nie zdążyłem się nawet położyć po wejściu do namiotu gdy usłyszałem piękny odjazd z wędki położonej ponad 200 metrów od brzegu.
Gdy podniosłem do góry kij wiedziałem że na końcu mam godnego przeciwnika, od razu weszliśmy do łódki i popłynęliśmy w kierunku ryby, która nie dawała za wygraną do końca. Jednak dobrze skonstruowany przypon i ostry haczyk nie pozwolił na spięcie się karpia i po około 20 minutach udało się go podebrać. Waga pokazała 17,8 kg co ogromnie mnie ucieszyło. Druga noc i druga ryba powyżej 16 kg. Do rana dołowiłem jeszcze 1 rybę około 9kg.

Kolejnego dnia który obudzi
ł nas pięknym słońcem i temperaturą powyżej 15 stopni oprócz jednego małego karpia nie mieliśmy brań , jednak szykowaliśmy się już na kolejna owocną noc. Jednak tym razem grały wędki Oskara, który poprzedniej nocy robił głównie za podbierakowego spragniony był holi. Na całe szczęście karpie tym razem uśmiechnęły się do niego i udało mu się wyciągnąć 3 ryby przez co pobił mnie 3 do 1. Współczułem mu trochę bo tej nocy temperatura zeszła poniżej -5 stopni jednak dzielnie wybiegał do każdego brania i podobno nie przespał całej nocy.

Poniewa
ż pogoda była wspaniała i karpie dobrze żerowały postanowiliśmy zostać jeszcze jedna nockę w której znowu udało się wyciągnąć 5 karpi niestety tym razem żaden nie przekroczył 12 kg.

Podsumowując przez 4 nocki udało nam się wyciągnąć 15 karpi co jak na początek kwietnia i temperaturę wody 7 stopni nie jest złym wynikiem. Myślę że o lepszym rozpoczęciu sezonu nie można było marzyć. PVA Crushed mix Arctic krill spisał się świetnie w połączeniu z kulkami 4D pozwolił cieszyć się nam pięknymi rybami i spędzić cudowne, słoneczne 5 dni nad wodą.

Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Artykuły

GALERIA TOMEK SŁOWIŃSKI
GALERIA ADAM GÓREŃCZYK
GALERIA JAKUB PELLOWSKI
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu